Penne z bazyliowym pesto, brokulami i fasolka szparagowa.


Zawsze pisalam i mowilam, ze uwielbiam makarony i ze moglabym jesc je codziennie :) Jednak z powodow zdrowotnych musialam na jakis czas z nich zrezygnowac co bylo dla mnie nie lada wyzwaniem. Teraz, kiedy mam ochote na makaron, siegam po jego zdrowsza wersje - makaron pelnoziarnisty. Z takiego tez makaronu przygotowalam pyszny i sycacy obiad z dodatkiem duzej porcji zielonych warzyw: brokulow i fasolki szparagowej (w sezonie mozna rowniez dodac zielone szparagi). Przepis na makaron pochodzi z najnowszej ksiazki Jamiego Olivera. Jamie podaje rowniez przepis na domowe pesto, ktorego uzywa w tym przepisie, ja jednak uzylam gotowego pesto ze sloika (nie mialam czasu i skladnikow aby przygotowac je sama ale jesli kiedys to nastapi, na pewno podziele sie z Wami przepisem). Goraco polecam :)


Penne z bazyliowym pesto, brokulami i fasolka szparagowa
*inspiracja: Jamie Oliver "Genial gesund. Superfood for Family & Friends" (ang. klik)

Skladniki na 4 porcje:
300 g pelnoziarnistego makaronu penne lub rigatoni
4 lyzki bazyliowego pesto (u mnie ze sloika)
700 g mieszanych zielonych warzyw (u mnie brokuly i fasolka szparagowa)
1/2 cytryny (bio)
2 galazki bazylii
30 g parmezanu

Zielona fasolke oczyscic, odciac koncowki, umyc i osaczyc na sicie. Brokuly podzielic na rozyczki, umyc.

W duzym garnku zagotowac wode z sola, wrzucic makaron, gotowac al dente wg przepisu na opakowaniu. Na 6 min. przed koncem gotowania wrzucic do garnka fasolke szparagowa, 3 min. pozniej brokuly. Wszystko razem odlac na sicie, zachowujac troche wody z gotowania.

Makaron i warzywa przelozyc z powrotem do garnka, dodac pesto, wymieszac (jesli sos jest za gesty dodac troche wody z gotowania). Przelozyc danie na talerze.

Z cytryny zetrzec skorke, posypac makaron. Bazylie oplukac, osuszyc, oderwac listki od galazek, dodac do makaronu. Cale danie oproszyc tartym parmezanem.



Komentarze

Wiewióra pisze…
przepyszny zestaw smaków :) pesto chodzi za mną już jakiś czas więc chyba pora je zrobić :)
Marcelina pisze…
Jedno z lepszych połączeń bazyliowe pesto z makaronem, pysznie i prosto :)
piegusek pisze…
bardzo dawno nie jadłam makaronu.... nie dlatego że nie mogę ale nie jestem makaroniarą.... lubię wersje pełnoziarniste i ten sposób przygotowania.... na pewno jest pyszne !
Łucja pisze…
Pięknie, zielono na talerzu :) Chętnie bym zjadła!
Unknown pisze…
Takie proste dania z makaronem zawsze sprawdzają się najlepiej. Są szybkie, smaczne i sycące, a jak przy okazji wybierze się makaron pełnoziarnisty to jeszcze w miarę zdrowe :). Można wiedzieć jaki zwykle kupujesz? Ja wciąż szukam swojego ideału. Aktualnie mam czaniecki i będę testować na Twoim przepisie :)